1- خوابیدن بعد از صبح و قبل از طلوع آفتاب (بین الطلوعین).
۲- خوابیدن بعد از عصر، چناچه در کتاب تقویم المحسنین است که پیامبر (ص) فرمودند:
کسی که بعد از عصر بخوابد و عقل او از بین برود پس فقط خود را سرزنش نماید. و منظور از عصر هنگامیکه سایه هر شی به اندازه دو برابر خودش بشود و آن اول وقت فضیلت نماز عصر می باشد.
3- خوابیدن بین نماز مغرب و عشا که باعث قطع روزی است.
و در روایت مرسل از حضرت رسول الله (ص) مروی است که خواب هنگام روز پنج نوع است:
۱- خواب عیلوله که همان خواب بین الطلوعین بوده و مکروه است.
۲- خواب فیلوله که خواب بعد از طلوع آفتاب و ابتدای روز می باشد و گفته شده که این خواب موجب ضعف است.
۳- خواب قیلوله و آن خواب قبل از ظهر بوده و ممدوح و مفید است
۴- خواب حیلوله و آن خواب هنگام اذان ظهر و بعد از آن می باشد و گفته اند که این خواب ظلمت است زیرا هنگام نماز ظهر می باشد و بعد از اذان ظهر به اندازه چهار رکعت نماز از بهترین اوقات دعا است و وقت استجابت دعا و فتوح ابواب آسمان است.
۵- خواب غیلوله و آن خواب انتهای روز می باشد که باعث امراض ظاهری و باطنی می باشد
و نیز محدث نوری (ره) از تقویم المحسنین نقل نموده که خواب بر هفت قسم است:
۱- خواب غفلت و آن خواب در مجلس ذکر (خداوند) می باشد.
۲- خواب شقاوت و بدبختی و آن هنگام نماز می باشد.
۳- خواب لعنت و آن خواب هنگام صبح می باشد.
۴- خواب عقوبت و آن خواب بعد از نماز صبح است.
۵- خواب راحت و آرامش و آن خواب قیلوله و قبل از ظهر است.
۶- خواب رخصت و اجازه و آن خواب بعد از نماز عشا می باشد یعنی وقت مجاز و اصلی خواب، چنانچه در آیات شریفه قرآن مکررا آمده است و باید توجه داشت که این نوع خواب برای انسان ضروری بوده و خواب هنگام روز نمی تواند جایگزین آن شود.
۷- خواب حسرت و آن خواب شب جمعه می باشد.